Van Zwitsal naar CODA


11 t/m 14 en 18 t/m 21 april 2018 aanvang 19:30 uur

“Prateur zet bekende locaties in een totaal ander perspectief” (De Stentor)

Tijdens de dagelijkse Meet&Greet direct na de voorstellingen wisselen publiek en spelers ervaringen uit. “Geweldig” “Spectaculair” “Ik merkte gisteravond ook dat veel mensen geëmotioneerd waren door ons optreden, en dat geeft natuurlijk heel veel voldoening” “Een geweldige avond waar ik weer energie van krijg. Ik raad iedereen deze voorstelling aan.” “Heel bijzonder!” “Wat een onApeldoorns gebeuren was dit.” “Blij dat ik dit heb meegemaakt” Daarna kwamen ook de mails binnen.

Gisteravond de voorstellingen bijgewoond. Niets dan lof voor alle voorstellingen. Wat een perfecte organisatie, alles liep gesmeerd. Het weer speelde helemaal mee, kortom het was een top avond. Mooi hoe elke locatie onderdeel werd van het schouwspel. Als dit een jaarlijks terugkerend gebeuren is ben ik volgend jaar weer van de partij. Complimenten voor iedereen die hieraan meegewerkt heeft. (publiek)

We hebben genoten van de diversiteit, de voorstellingen, de locaties en de prima organisatie. Dank. (publiek)

Ik vond het een aangename verrassing! Op 6 locaties erg leuke voorstellingen. Veel zang, dans en theater. Kleinschalig, niet te commercieel, wel professioneel! Echt een hele leuke avond gehad!!! (publiek)

Een beetje moe, niet helemaal zeker wat te verwachten kwamen we aan voor de kringloopwinkel. En eigenlijk begon het daar al te bruisen:-) gezellig, vrolijkheid, nieuwsgierig (muziek in de winkel…) ja, de spanning steeg! En die spanning is de volgende drie uren met ons meegereisd op de route die wij af hebben gelegd deze avond! Heel prettige gastvrouwen (gidsen) die ons soepel door het programma hebben begeleid, een zeer gevarieerd muzikaal verhaal wat allemaal op zichzelf stond maar ook een samenhang had. Geweldig! Wij hebben genoten en hopen van harte dat deze kunstvorm een plek krijgt in het culturele aanbod van Apeldoorn. Het is een absolute aanrader! Dank voor de prima organisatie, het enthousiasme en mooie muzikale ervaringen! (publiek)

War een verrassend geheel! Blij dat ik op het laatste moment nog een kaartje kon kopen. De voorstelling in de muziektent in het Oranjepark was wellicht mijn favoriet, maar ik vond het ook heel leuk eens in de Zwitsalfabriek te zijn: wat een geweldige ruimtes! (publiek)

Ik ben afgelopen vrijdag geweest. En ik vond het (boven verwachting ;) ) supergoed! Achteraf hoorde ik dat er gewerkt werd met een combinatie van lokale amateurgezelschappen en professionals. Een geweldige combinatie! Dat zorgde voor een hoog niveau. Het gaf mij zelfs een beetje ‘het Oerol-gevoel’. En dat is een heerlijk gevoel, zoals de meeste Oerolgangers met mij eens zullen zijn. Volgend jaar weer graag! En dan hopelijk ook weer op zo’n heerlijke zonnige dag :) (publiek)

Geweldige avond. Ik vond het geweldig ook om van locatie te wisselen. Heerlijk hilarisch de voorstelling in Zwitsal ook omdat er jongelui meespeelden. Indrukwekkend de zang in het gemeentehuis. Leuk bus heen en weer. Bedankt. (publiek)

Ik vond het een bijzonder geslaagde avond. Leuk, al die wisselende plaatsen: van verstilling, fraai, markant tot kunstzinnig. Leuke voorstellingen, prachtige muziek, allemaal mensen die vanuit passie en verbinding zich hebben uitgesloofd om een indruk bij me achter te laten. Ik ben zeer positief verrast, vond het super de moeite waard en wil eigenlijk iedereen bedanken voor hun inzet! (publiek)

Helemaal geweldig. Fantastische sfeer, aardige mensen, organisatie die klopt, prachtige scenes, mooie wandeling door de stad, leuke bustochten. Voor herhaling vatbaar. (publiek)

Niet anders dan lof over de getoonde voorstellingen, de muzikale omlijsting in al zijn facetten, de begeleidende- en andere vrijwilligers! Wat een enthousiasme, goed niveau en zó afwisselend! Een geweldig initiatief waarvan ik hoop dat het een vervolg zal krijgen. (publiek)

Geweldige ervaring (publiek)

Mijn man en ik hebben bijzonder genoten van de voorstelling. Het was origineel, en heel erg goed en met flair uitgevoerd door ALLE betrokkenen. De opvoering met heel groot koor over de “fabriekssluiting” was zelfs ontroerend. Het enthousiasme van de spelers bij alle opgevoerde stukken spatte er af. In mijn omgeving heb ik veel reclame gemaakt: DIT MOET JE ZIEN (publiek)

Het koor “medewerkers van de Zwitsalfabriek” klonk op deze locatie onaards! Super! (publiek)

Leuke , originele opzet. Zeer geslaagd. Interessante voorstellingen. (publiek)

Een heel bijzondere gebeurtenis, een prachtige kennismaking met niet alleen een stukje geschiedenis van Apeldoorn maar ook facetten van het hedendaagse leven in deze stad, waaronder de bloei van vele plaatselijke gezelschappen. (publiek)

Hele mooie en verrassende voorstelling. Super leuk voor jong en oud. We hebben genoten! (publiek)

Wat een leuke avond, ik heb genoten van de voorstellingen! Mag van mij vaker! (publiek)

De voorstelling waren mooi en de locaties goed gekozen. Al met al een geweldige ervaring die voor herhaling vatbaar is. (publiek)

In een woord GEWELDIG (publiek)

Een aanrader, hetgeen ik ook met succes gedaan heb. Goed dat Apeldoorn een beetje mee gaat doen op het culturele vlak. (publiek)

In de eerste plaats bedankt dat ik vrijwilliger mocht zijn. Ik erg blij dat ik hier een heeeeel klein onderdeel van mocht zijn. Jammer dat het alweer voorbij is. (vrijwilliger)

Ik vond het fantastisch leuk om te doen. Heel intensief als speler, maar ontzettend leuk. Het publiek was enthousiast en verrast. En het was super goed georganiseerd!! Wat een inzet van Jeanet, Lise-Lott en Femke. Super!
Op de eerste donderdag heb ik zelf alle voorstellingen gezien, wat waren ze prachtig. Allemaal. Ieder op een eigen manier. Veel vrolijkheid en energie. (speler, publiek)

Wat was het leuk om alle groepen te zien en wat waren ze allemaal op hun eigen manier verrassend. M’n petje er voor af, wat in een paar repetities uiteindelijk is neergezet, terwijl we soms dachten: wat gaat dit worden. Knap hoor! En dan al die enthousiaste mensen, helemaal geweldig. En de organisatie…., die liep als een trein. (speler, publiek)

Als zanger van de Veluwse Cantorij in CODA heb ik genoten van onze optredens en de reacties van het publiek. En ik was verrast dat het regelen van de bezoekers van en naar CODA zo soepel verliep. Complimenten voor de choreografie van ons koor, het gebruik van de tentoonstellingszaal en het inzetten van het centrale beeld. Dat voegde veel toe aan de mystiek van het muziekstuk.
Als bezoeker ben ik alleen in de Zwitsalfabriek geweest, waar ik eerst heb gegeten. Het eten was gezellig door de ruimte, de vriendelijke medewerkers van Foenix en het zitten aan een gezamenlijke tafel met onbekenden. De voorstellingen daar waren aansprekend en origineel en de logistiek liep ook daar prima.
Al met al vind ik het een supergoed concept, zowel inhoudelijk (korte voorstellingen die alle te maken hadden met de plek zelf) als organisatorisch: 6 voorstellingen bezoeken met publieksbegeleiding. Dus hopelijk komen jullie volgend jaar weer naar Apeldoorn. Dan doe ik graag mee als zanger en ga ik alle andere voorstellingen ook bezoeken. (speler, publiek)

Ik heb enorm genoten, zowel van het zelf meedoen (popkoor Break Out) als wel van zelf het ‘rondje’ maken. Om mee te doen is het erg grappig. Je ziet inderdaad de voorstelling groeien en iedereen komt steeds meer in zijn/haar rol. Er was ook een sterk ‘team-gevoel’……door zoveel avonden en afleveringen te moeten zingen heerste er een kameraadschappelijke sfeer.
Als publiek vond ik alle voorstellingen vooral verrassend!! Soms een beetje mysterieus en zelfs ontroerend. Heel knap hoe alles op z’n plekje is gevallen! Nogmaals erg genoten!! (speler, publiek)

Ik heb genoten van onze optredens als koor. Ik was bang dat 6x op een avond optreden (te) veel zou zijn. Maar de avonden vlogen voorbij! Bedankt dat ik deel mocht zijn van het hele gebeuren.
Eén avond heb ik samen met mijn man en vrienden het “rondje” gedaan. Wij vonden het een geweldige ervaring en hebben genoten. Bijzonder vonden we, dat de optredens zo goed pasten bij de locaties. Als een dergelijk gebeuren weer in Apeldoorn plaatsvindt, zijn wij zeker bezoekers. (speler, publiek)

Ik heb als lid van Novum Canticum mee mogen doen in hal 36. Het was, zowel voor als achter de schermen, fantastisch. De sfeer zat er alle avonden goed in. De organisatie was heel goed. Zo kregen we na elk optreden een nieuwsbrief met tops en tips. Heel attent.
Ik heb zelf ook een avond de optredens bezocht en zag overal dezelfde bezieling. Ik zou een volgende keer zo weer mee doen. (speler, publiek)

We vonden het met z’n allen een groot kado dat jullie ons de kans gegeven hebben om hieraan mee te doen. We hebben 8 avonden lang plezier kunnen maken in de muziektent, wat wil je nog meer? En het was ook geweldig om de andere voorstellingen te zien, zo mooi al die koren, muzikanten en spelers en leuke, mooie scènes. (speler, publiek)

Het was fantastisch om aan dit project deel te nemen. Het was mooi om te zien hoe mensen reageren, soms tot tranen toe geroerd (in CODA). Met Raoul werken was ook heel stimulerend. Het enige probleem was wel dat ik de rest natuurlijk niet heb kunnen zien. Maar alle lof voor jullie organisatie. (speler)

Ik deed mee met de Veluwse Cantorij. Na enig aandringen heb ik dat pas besloten. Ik wil gewoon zingen en niet met allerlei “poespas” er om heen. Maar … ik ben blij dat ik het gedaan heb!
Voor het eerst in m’n leven (66 jaar) heb ik iets uit het hoofd gezongen, een geweldige ervaring. Ik heb helaas niets van de rest gezien, dat zou ik een volgend keer graag wel willen.
Al met al een geweldige ervaring. (speler)

Erg leuk om mee te doen als koorlid. Was zelf wel bekend met muziektheater maar om als koor in samenwerking met een andere jongerenmuziektheatergroep hieraan mee te mogen doen is een prachtige, nieuwe en inspirerende belevenis voor ieder persoonlijk en voor het koor als geheel. Vond het wel intensief 6/8 avonden naast mijn werk, maar snap ook, dat het nodig is en heb het er dubbel en dwars voor over gehad. (speler)

Dag Jeanet, Slaap jij eigenlijk wel eens? Dank voor jouw enorme niet aflatende inzet, enthousiasme en betrokkenheid. Zonder dat was De Prateur niet mogelijk geweest. Ik vond het een eer om een kleine bijdrage te mogen leveren en ben beschikbaar bij een eventueel volgend project. Nogmaals dank. (speler)

Het was voor ons koor een geweldig avontuur. Leuk om te doen en voor de onderlinge verhoudingen en contacten binnen het koor was het een prachtige ervaring. (speler)

Fantastisch om dit samen met mijn koorgenoten van Novum mee te mogen maken. Het was één groot feest met prachtige herinneringen. Afkicken nu op deze maandagochtend. Bedankt dat ik erbij mocht zijn. (speler)

Het was een hele leuke ervaring om aan de Prateur mee te doen. Op één avond zes keer het zelfde te zingen ging eigenlijk vanzelf. Dat kwam doordat er steeds een andere groep publiek zat, die je ook waar voor hun geld wilt geven. (speler)

Ik vond het een onwijs leuke ervaring. De liedjes van Zwitsal zitten nog steeds in mijn hoofd :) Mochten jullie ooit nog enthousiaste spelers nodig hebben dan kunnen jullie altijd mailen!
(speler)

Wat hebben we genoten de afgelopen weken en wat was het bijzonder mee te mogen doen aan zo’n mooi project. Natuurlijk willen we jullie het kijkje achter de schermen niet onthouden. Want doe het maar eens: elke avond 50 mensen verstopt en stil houden voor het optimale verrassingseffect tot ze op mogen. Onze dank gaat uit naar Theater de Plaats voor het mogelijk maken en naar onze muzikale vrienden van Muziekvereniging Eendracht Apeldoorn die avond aan avond samen met ons op het toneel stonden. (speler)

Bij het terugkijken waren de koorleden heel positief. Het leren vrijer te worden door niet stijf op een plek te staan, het reageren op elkaar bij verplaatsingen, en dan ook (wat ik ook vaak zelf organiseer) koorleden bij voorkeur niet in hun stemgroep, maar een plek te zoeken naast iemand uit een andere stemgroep.
Jullie organisatie loopt zo gesmeerd, ik heb grote bewondering voor jullie professionele inzet, die ook nog zo enthousiasmerend is. (dirigent)

Hallo supervrouwen Jeanet, Lise-Lott en Femke, Wat een geweldig leuke tijd hebben wij achter de rug. En wat een topmensen zijn jullie! De manier waarop jullie die hele Prateur georganiseerd en begeleid hebben was bijzonder vakkundig, inspirerend en mensvriendelijk. Ik vond het heel fijn om onder jullie bezielende leiding mee te doen aan dit project. Jeanet, wat fijn dat jij alles, maar dan ook echt alles, ziet en organiseert en communiceert, tot in de details. Lise-Lott: echt een verrijking om een inspirerende oplettende regisseur naast me te hebben die meekeek, meedacht en hielp om de juiste richting te vinden nadat bleek dat we een verkeerde afslag hadden genomen. Femke, geweldig dat daar zomaar een vrolijke, handige en geduldige costumière was waarmee we tot geweldig leuke en mooie kostuums konden komen. (regisseur)

Zeep is geen zeep als op de zeep geen Zwitsal staat

Waar eens de grondstoffen voor de Zwitsal zepen werden gefabriceerd, worden nu met kwinkslag en knipoog de beroemde Zwitsal zepen ingepakt en ondertussen de oude waarden van Ritme, Regelmaat en Reinheid bezongen. Een geurig zepige muziektheatervoorstelling over de tijd dat zeep geen zeep was als op de zeep geen Zwitsal stond. “Zwitsal schuimt het best, Zwitsal ruikt het best, Zwitsal zeept het best, Zwitsal is the best!”
Spelers muziektheaterensemble van Tim Koldenhof: Nadia Wiedenhoff, Tim Masselink, Maura Lub, Pepijn Verhaak, Coen Hogervorst, Senna Fokke, Meike van de Steeg, Mervin van Brakel, Bart van Hedel, Ilse Voerman, Hanne Maria Zandstra, Shade Ilemobade, Riis Vriesema, Pien Jansen, Josien van de Hesseweg, Nienke Veeneman, Jippe Beldman, Nikki Huitink, Bo Nieuwenhuis
Compositie en Muzikant Joris Erwich
Koor Popkoor Break Out onder leiding van Marinka Bäck-Hamers: Olga Arends, Gerdien Barmentloo, Annie van Beem, Mia Berendsen, Marjolijn Bruggeman, Siska van Eijkelenborg, Dick van Eijkelenborg, Bea Eikema, Renée Ettema, Jannie Hagen, Marriette Hasselman, Marion de Heus, Bram de Heus, Margriet Hoekman, Josien Hulscher, Annelies Jansen, Marianne de Jong, Conny Kalker, Joke Kleverwal, Tineke Koote, Dorry van Luijk, Monique Nieuwenhuis, Francien Nijhuis, Willy Panhuis, Francis Raab, Elles Raaijman, Joke van Reen, Fenny Scheper, Mia Schriever, Ineke Sueters, Carla Waanders, Anita Wijnberg, Teus Wortman, Agnes Wust
Tekst Albert Hoex
Regie Annelies van Wieringen

Voor eens en altijd

Het gaat slecht met de fabriek. In de hal waar de mannen en de vrouwen zij aan zij, dag in dag uit, met hun handen uit de mouwen het werk verzetten voor het Product heerst verslagenheid. Waar geboortes geluk zouden moeten brengen, komen de mensen in een rollercoaster van onzekerheid en verandering terecht. Maar waar baby’s worden geboren ontstaan ook nieuwe ideeën en dat kan de redding worden voor Zwitsal.
Actrice Merel Spikker
Koren Novum Canticum, OZON en Circle of Life onder leiding van Ineke Kevelam:
Ed van Egmond, Wil van As, Ans Baars, Truus van den Berg, Ineke Beuker, Janneke Blaauw, Sientje de Boer, Tonnie Bonekamp, Alice Brandsema, Elske Brethouwer, Nel Broeils, Mariam Brouwer, Dineke de Bruine, Truus Ellenbroek, Maria Franken, Jacoline Gerretse, Riet Harbers, Annelies Jansen, Coby Kamp, Ina Koldenhof, Ine van Kouwen, Aly Kroon, Marlies Martens, Ans Nijhof, Janny Peeters, Marion van Rossum, Thérèse Schoonen, Marijke Stalman, Carina Verkroost, Jettie de Vries, Gemma de Vries, Joke Wensing, Olga de Wit, Marijke Wolthuis, Hindrik Blaauw, Jan van Diepen, Toon van Kouwen, Herman Tullenaar, Hans Verbruggen, Bruno de Vries, Paul Willemsen, Theo van Zoelen, Siny Bouwmeester, Rineke Bos, Ria Dol, Arda van Dulmen, Thea van Eijk, Els Esser, Koosje ten Hove, Annette de Jongh, Marleen Kragt, Natascha Kruitbosch, Marianne Kersten, Miriam Keuls, Henny van der Knokke, Nel Kolderie, Joan van der Lugt, Ria Merse, Hannie Morhee, Corrie Mulder, Imke van Rossum, Winnie Truijens, Hester de Vries, Minie Walma, Stien Wassink, Engelien Westdijk, Joke Willemsen, Laurence Brennikmeijer, Peter Hendriks, Frank van Jaarsveld, Rien Kolkman, Jaap Leene, Nol Oortwijn, Theo Oortwijn, Jetty Tullenaar, Klaas de Vries, Marcel de Vries, Marijke Anneveldt, Greet van Ham, Carla Becker, Berta Beekhuis, Ton van den Berg, Liesbeth Boekhout, Elly van den Bosch, Nelly Branderhorst, Christine van der Burg, Hilde Broekhuijsen, Nel van Bruinnessen, Berthel Bruins, Wil Busch, Mimi Clabbers, Wil Dekker, Helmerick Dekker, Ineke van Diffelen, Hermien Doff, Marianne van der Ent, Harry Fagel, Christine Gerritsen, Jan Grefhorst, Hermine Groeman, Mieke Grotenhuis, Reinier Grotenhuis, Loes Hartjes, Hermine Helling, Hannie Hermsen, Gerda Hoogerwerf, Dinie Huiskamp, Aly Jansen, Tineke Kerkhof, Ine Klomp, Bep Kromhout, Ankie van der Kruk, Kees Lagendijk, Lilian Lamper, Nardy Mateboer, Johan Oldewarris, Luda Oostendorp, Tine Pakkert, Pierre Pinkse, Jan Prins, Maria van Ravenzwaaij, Lize Sagel, Roel van der Scheer, Hans Sondermeijer, Inge van Stein Callenfels, Trees Stens, Jan Tiemens, Fiet Tiemens, Klazien van der Toorren, Jelly van der Veen, Frieda Verhoog, Bert Vink, Cees van Vliet, Vera Vrenken, Janneke de Vries, Annelies Wasserval, Ina Wensink, Carla Wiersema, Johan van Wijhe, Ans van der Windt, Anneke Zandvliet, Annie Zonneveld, Marianne Beekman, Clara Oortwijn, Loes ter Berg, Désirée Jahn, Harry Janssen, Henk Holtslag
Orkest Muziekvereniging Eendracht Apeldoorn onder leiding van Bert Sleumer: Marcelle Aartsen, Arne Aderlerhof, Mark Albers, Gerrit Borreman, Suzanne Breman, Dennis de Boer, Gert de Groot, Astrid de Groot, Gijs Hekelaar, Reik Heusinkveld, Regina Heusinkveld, Celine Holler, Arjan Hoogers, Willemijn Hoogers, Margo Hulleman, Marloes Hulleman, Michel Hulleman, Jeroen Hulleman, Frans Hulleman, Chris Hulleman, Danielle Hulleman, Johan Klein, Truus Lamerichs, Jonathan Mandemaker, Willem Mulder, Bert Sleumer, Bert Spronk, Chris van Amersfoort, Peter van de Schepop, Ingrid van de Velden, Marieke van den Beld, Richard van den Berg, Henk van den Berg, Wietse van der Molen, Arjan van Tongeren, Aranka van Veen, Willy-Els van Vliet, Edwin Veenhuizen, Nienke Veenhuizen, Ilse Veenhuizen, Vera Zwartjes, Lonneke Zweverink, Merel Zweverink
Arrangement Lucas Wiegerink
Regie Nicole Vervloed

Waar de waarde

In deze voormalige fabriekshal worden de spullen die door de één worden gedumpt, door anderen als kostbaarheden binnen gehaald. Wie bepaalt wat waarde heeft? En is waarde niet eindeloos recyclebaar? Of moet waarde eerst waardeloos worden? Zoals de echte Phoenix uit de Griekse mythe? In dit paleis van afgedankte kostbaarheden een verzameling verhalen over levens die waardeloos werden, maar onverwacht weer van waarde bleken. Verhalen op de schrijnend swingende tonen van een jazzensemble.
Spelers acteurs van Theaterhuis Apeldoorn: Priscilla Klaasen, Esther van der Zouw, Ton Douwes, Sylvia Ratering, Ilse Jansen, Lucas Shiar Hanan
Orkest Big Band Apeldoorn onder leiding Arjan Stam: Jurrian te Loo, Jurgen Heintjes, Marjolein Spronk, Pascal Greuter, Bert Lengers, Jan Hartevelt, Tim van Dulmen, Ton van der Vet, Leen Los, Peter Brouwer, Robert Louis, Bernie de Hoop, Harm Messchendorp, Theo van Luijk, Menno Schinkel. bas: André de Graeff. piano: Jan Kaper. gitaar: Harry Hamer, Linda Kailola
Regie Pauline Wijnen

Romantische avant-garde

De muziektent in het idyllische park is hét zinnebeeld van de romantische traditie. Maar nu even niet! Nu combineert dit theater hedendaagse avant-garde muziek met avant-gardistische dans. Kan avant-garde ook romantisch zijn? Hier en nu wel!
Spelers Theatergroep Het Lab: Corine Filius, Marieke Aalders, Isis Klein, Marcel van Straten, Gerdien de Kroon
Orkesten
Muziekvereniging Prins Bernard onder leiding van Richard Diekmann
Muziekvereniging VIOS onder leiding van Gerrit Klein Hulze: Alice van de Beek- Aartsen, Hans Berkhof, Liza Bruggeling, Jaap van Buren, Rob Dorrepaal, Gijs Hekelaar, Martijn Hekelaar, Albertus van Hunen, Bertus van Hunen, Herman van Hunen, Vincent van Hunen, Marijke de Jongh, Gerrit Klein Hulze, Geralda Nijkamp- Aartsen, Wim Nijkamp, Fenny Pluim- van de Veen, Christa Pluim, Vera Solleveld, Nardie Westerveld, Sjanie Wortman- Slegh, Maaike van Ark, Nathalie van der Beek, Carine Nijkamp
Regie Martine Jongenburger

Magnum Mysterium

In een museum staan tussen droom en daad geen wetten. En ook geen praktische bezwaren. Integendeel: het museum is de plek voor dromen en visoenen. “De kunst is het enige nog grote laboratorium getiteld Magnum Mysterium van het bestaan.” In het CODA museum een hartstochtelijke preek in de vorm van een experimentele performance voor het behoud van het mysterie in het leven. “In welk ander huis kun je zes-stemmig horen. Geloven dat een stuk metaal een schreeuwend paard is. In één kleur en een randje andere kleur de diepte van het bestaan terugvinden? De adem benomen worden door de schoonheid van een beweging?” Een voorstelling voor acteur en koor op de maten van Lauridsen’s magnifieke koorwerk Magnum Mysterium.
Acteur Raoul Copier
Koor De Veluwse Cantorij onder leiding van Greet Aanen: Wilma de Bruijn, Fien Kuijvenhoven, Christa Oostenrijk, Liesbet Kuiper, Alien Gerrits, Siska de Graaff, Joke Scholten, Dieneke van den Brink, Marijke de Kluizenaar, Truus van Amersfoort, Inge van der blij, Netty Heij, Patricia van Iersel, Klaaske de Vos, Anky van Olst, Sjoerd de Haan, Wim Kuijvenhoven, Henri van Well, Louw Talstra, Ger Derks, Rob Buwalda, Roel de Haan, Ton van de Kraats, Robert van Mill
Tekst en regie Albert Hoex

Tussen droom en daad

Het huis van de politiek is de arena waar de werkelijkheid van dag tot dag wordt onderzocht, bekeken en bediscussieerd. De operatiekamer van de maakbare samenleving. Maar is er ook plaats om te dromen en niet alleen te leven zoals de wet voorschrijft. De eeuwige dans tussen conservatisme en vooruitgang, met hemelbestormende dansers hoog op de galerijen en de muziek van het orkest met beide benen beneden op de vloer.
Dansers dansensemble van Tim Koldenhof: Yvana Soer, Dilan Kocer, Dominique Amatkasmin, Vera de Vries, Li-Quo Boulan, Annefleur Gorter, Nienke van Mourik, Bloem van Rossum, Blanca Tros, Marloes Brouwer, Benjamin Madern, Jasmijn Dragt, Lin Stienstra, Jan-Jaap Keijzer, Charlotte Henneberke, Imke van der Bijl, Lotte Bakker, Laura van Nijen, Yasmine Mouhdad, Lisanne Jonkman, Valerie Oudbier
Soliste Bernadeta Astari
Orkest Apeldoorns Symfonie Orkest onder leiding van Alexej Pevzner en Johan Olaf: Anneke Balkema, Annelies van der Berg, Kätheli Boerlage, Tom Bosma, Mieke de Bruijn, Annette Divis, Elsewiets Dommerholt, Goof Driessen, Corrie Feenstra, Hermine Groeman, Marius Groenenberg, Marian de Haan, Jan Jouke van den Heuvel, Nelly de Hoog, Dirk Maier, Agaath Nouwens, Clemens Olthof, Juditha Oosterhuis – den Otter, Gerrit Rap, Corrie van Schaardenburgh, Janny Schotgerrits, Annelies Stolmeijer, Annemiek Stoop, Breunis Wolfswinkel, Annette Woutersen
Choreografie Mieke van der Gaag
Arrangement van de Symfonische Dansen van Edvard Grieg Lucas Wiegerink
Regie Lise-Lott Kok

Prateur Apeldoorn: Van Zwitsal naar CODA

Artistiek Leider Lise-Lott Kok
Projductie Jeanet Hacquebord (P22)

Kijk hier naar de terugblik op foto en video.